søndag 7. september 2008

green and gold

Det er ikke trærne jeg sikter til når jeg skriver green and gold. Men det kunne vært, for de er i ferd med å endre farge. Noen er kommet lenger enn andre, men utviklingen er uunngåelig. September er godt i gang og det er vakkert!! Store trær og store landskap bader i lav ettermiddagssol. Jeg gleder meg over å se sesongen endre seg, og jeg elsker høsten med dens farger. Av og til kan et landskap være så vakkert at det føles som om man revner på innsiden. Og av og til kan man bli så glad i noen att man kjenner hjertet klemmes sammen.

Green and gold er mine farger. Dave Ivany, læreren vår forrige uke, tok oss gjennom ulike personlighetstester, og de avslørte for meg disse to fargene. Primært er jeg grønn. Det vil si at jeg er en tenker og en gjører. Jeg så beskrivelsen av grønn, og måtte le. Det passet meg perfekt. Men jeg ser meg selv i mange av de andre fargene også, så ovenfor teamet insisterte jeg på å være regnbuefarget. Men det kan være et godt hjelpemiddel å vite om hvorfor vi i teamet reagerer forskjellig, og at vi har ulike forventninger avhengig av hvilken personlighet vi har. Jeg synes det er spennende at 43% er gold, 33% er oransje, mens bare 12% er grønne og 12% blå. Dessuten er det vanligst at kvinner er blå og menn grønne. Jeg er litt spesiell, og det gjorde meg litt stolt.

Det trådløse nettet er bare tilgjengelig utendørs. Og det er en helt ny opplevelse for meg å sitte med laptopen i fanget i Guds frie natur. Etterhvert kan jeg forestille meg at det kan bli litt kaldt. Vi skal tross alt være her på Jacksons i fire uker til, og dagene blir kortere og kaldere også her i Kanada. Fire uker til med ulik undervisning. Fire uker til med natur, og vennskap og hytter og leirliv. Fire uker til med læring før vi går løs på praksis. Fire uker til i Jacksons Point.

Ingen kommentarer: